شرکت تحقیقات بازار و مشتریان

با برقراری ارتباط با اطلاعات بازاریابی و هماهنگی تلاش های بازاریابی، اثربخشی برنامه های بازاریابی آن آسیب خواهد دید. یافته های تحقیقات بازاریابی برخی از حیاتی ترین اطلاعات بازاریابی را تولید می کند. بنابراین، چنین تحقیقاتی ابزار کلیدی مدیریت برای یافتن آنچه مشتریان می‌خواهند و بهترین روش برای ارضای نیازهایشان است. بنابراین، بسیار مهم است که مدیریت تحقیقات بازاریابی انجام دهد، محققان نتایج معتبر و قابل اعتماد تولید کنند، و این نتایج به تصمیم گیرندگان منتقل شود تا بتوانند به شکل دادن به استراتژی بازاریابی شرکت کمک کنند. شرکت های بازاریابی محور زنجیره ای از مشتریان را در سیستم تولید و تحویل تجسم می کنند.16 حسابداری که گزارشی را برای مدیر فروش تهیه می کند باید مدیر را به عنوان مشتری ببیند که از اطلاعات برای تصمیم گیری استفاده می کند که به نفع مشتریان خارجی است که می خرند. محصولات این شرکت هر کارمند باید در بهبود کیفیت و ارائه ارزش به مشتریان کمک کند.

حفظ مشتریان و ایجاد روابط بازاریابان

اغلب در مورد جذب مشتری صحبت می کنند، اما حفظ مشتریان به همان اندازه مهم است. بازاریابان موثر برای ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان خود تلاش می کنند. اصطلاح بازاریابی رابطه مند بیانگر این ایده است که هدف اصلی بازاریابی ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان است که به موفقیت شرکت کمک می کند. هنگامی که یک مبادله انجام می شود، بازاریابی مؤثر بر مدیریت روابط تأکید می کند که باعث مبادلات اضافی می شود. بازاریابان موثر، فروش را نه به عنوان پایان یک فرآیند، بلکه به عنوان شروع ارتباط سازمان با مشتری می دانند. اگر مشتریان راضی در آینده نیاز به خرید همان محصول داشته باشند، به شرکتی بازخواهند گشت که با آنها رفتار خوبی داشته است. اگر به یک کالای مرتبط نیاز دارند، مشتریان راضی می دانند که اولین جایی را که باید جستجو کنند. هارلی دیویدسون شرکتی است که در طول زمان یک پیوند خانوادگی با مشتریان وفادار خود ایجاد کرده است. در حال حاضر، آنها به دنبال گسترش پیشنهادات خود به نقاط جدیدی از جهان هستند. عکس فوری تحقیق در صفحه بعد برخی از مسائل ناشی از این تحقیق را شرح می دهد. مدیریت کیفیت جامع یک فلسفه تجاری است که اشتراکات زیادی با مفهوم بازاریابی دارد. این باور را تجسم می کند که فرآیند مدیریت باید بر یکپارچه سازی کیفیت مشتری محور در سراسر سازمان تمرکز کند. فلسفه زیربنای اجرای مدیریت کیفیت جامع به وضوح توسط یکی از مدیران برگر کینگ بیان شد: «مشتری کلید حیاتی موفقیت ما است. ما اکنون به کسب و کار خود از چشم مشتریان نگاه می کنیم و عملکرد خود را بر اساس ارزیابی می کنیم. انتظارات آنها، نه ما.» 17 شرکتی که از یک استراتژی کیفیت کلی استفاده می کند باید خود را از دید مشتری ارزیابی کند. وقتی شرکت خودروسازی فورد تبلیغ می‌کند که «کیفیت شغل اول است»، بخش تولید باید مطمئن شود که هر خودرویی که از خط مونتاژ خارج می‌شود، مشخصات کیفی مصرف‌کنندگان را برآورده می‌کند. سازمان تا بازاریابی و تولید با هم هماهنگ باشند. فصل 10 اندازه گیری مفاهیم مهم بازاریابی مانند نگرش و ارزش را به تفصیل مورد بحث قرار می دهد. با این حال، در این کتاب توضیح خواهیم داد که چگونه تحقیقات بازاریابی می تواند به یک شرکت کمک کند تا به هدف ایجاد تجربیات ارزشمند برای مشتریان دست یابد. تحقیقات بازاریابی: وسیله ای برای اجرای مفهوم بازاریابی خانه سازی قبلاً یک تجارت بود که کاملاً تحت سلطه پیمانکاران ساخت و ساز محلی بود. اگر مشتری خانه ای می خواست که حداکثر رضایت را به همراه داشته باشد، یک خانه سفارشی با قیمت سفارشی تنها گزینه بود. امروز گزینه دیگری وجود دارد. چند سازنده خانه ملی می شوند. در انجام این کار، آنها فرآیندهای طراحی مبتنی بر بازار را پیاده سازی کرده اند که تحقیقات را در طرح های خانه ادغام می کند. این تحقیق الگوهای زندگی واقعی مصرف کنندگان را برای ساخت خانه هایی با حداکثر قابلیت زندگی ردیابی می کند. بنابراین، به جای «هدر دادن فضا» برای چیزهایی مانند راهروهایی که کمی به زندگی خانه اضافه می‌کنند یا حتی حواس‌تان را از آن منحرف می‌کنند، آن فضا آدم‌خواری می‌شود و اجازه می‌دهد فضای بیشتری به مکان‌هایی که خانواده‌ها واقعاً «زندگی می‌کنند» اختصاص داده شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که مصرف کنندگان این کار را انجام خواهند داد.
گر فضاهای زندگی در فضای باز به درستی طراحی شده باشند، استفاده کنید. بنابراین، خانه ها اغلب شامل ایوان های سرپوشیده یا لنگه به جای فضای داخلی کمتر استفاده شده مانند یک اتاق نشیمن رسمی هستند. تحقیقات بازاریابی همچنین می تواند به جلوگیری از تجاری سازی محصولاتی که مصرف کننده نیستند کمک کند. گاهی اوقات ایده هایی که مانند پیشرفت های تکنولوژیکی در آزمایشگاه به نظر می رسند، وقتی به مصرف کنندگان ارائه می شوند، از بین می روند. به عنوان مثال، یک مسکن پودری قرار بود یک داروی تسکین دهنده باشد زیرا باید با شیر مخلوط شود. با این حال مشتریان را آرام نمی کرد. تحقیقات نشان داد که عموم مردم فکر می کردند این گام بزرگ رو به جلو در واقع یک گام به عقب در راحتی است. شخصی فراموش کرده است در نظر بگیرد که مصرف کنندگان واقعاً چگونه از محصول استفاده می کنند. با بهبود کارایی، تحقیقات سودآوری را نیز تسهیل می کند. به عنوان مثال، در طول معرفی یک محصول جدید، پیش‌بینی دقیق حجم فروش بالقوه محصول، مبنایی ضروری برای تخمین سودآوری آن است. شرکتی که معرفی یک میان وعده گربه حاوی داروی گلوله مو را در نظر می گیرد، ممکن است برای تعیین قیمت بهینه این مفهوم جدید به یک آزمایش بازار آزمایشی تکیه کند. برای اطمینان از اینکه بازاریابی باید آزمایشات گسترده ای انجام شود این برنامه برای به حداکثر رساندن سودآوری شرکت و در عین حال رضایت مصرف کنندگان تنظیم شده است. تجزیه و تحلیل داده ها همچنین ممکن است نوعی تحقیق بازاریابی باشد که می تواند کارایی را افزایش دهد. نمایندگان بازاریابی شرکت Exxon Chemical از رایانه های لپ تاپ برای ارائه مجموعه ای پیچیده از محاسبات به مشتریان بالقوه برای نشان دادن مزیت محصولات اکسون نسبت به محصولات رقبا استفاده کردند. چنین تجزیه و تحلیلی از داده های تحقیقاتی میانگین ضربتی فروشنده و کارایی شرکت را بهبود می بخشد. به دلیل اهمیت یکپارچه‌سازی تلاش‌های شرکت، یک محقق بازاریابی باید نه تنها در مورد تحقیقات بازاریابی، بلکه در مورد کل طیف فعالیت‌های بازاریابی آگاه باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *